Το Battlefield V και η προσθήκη των skins

Στην παρουσίαση της νέας προσθήκης στη σειρά Battlefield, ονόματι Battlefield V, είχαμε μια σημαντική ανακοίνωση εκ μέρους της DICE. Πλέον δε θα υπάρχει premium υπηρεσία και όλα τα DLC για το παιχνίδι αυτό θα είναι δωρεάν, με την ταυτόχρονη προσθήκη customization/skins. Τι αλλαγές θα επιφέρει αυτό στην ανάπτυξη του καινούριου τίτλου;

Χωρίς Premium

Προς έκπληξη των περισσοτέρων οπαδών της σειράς το Battlefield V δε θα έχει premium. Ήταν μια αλλαγή που είχε συζητηθεί από την κοινότητα, καθώς επέφερε το διαχωρισμό των παικτών που είχαν premium με τους υπόλοιπους, αφού οι παίκτες που δεν είχαν premium δε μπορούσαν να παίξουν τα map που περιέχονταν στα διάφορα DLC. Να υπενθυμίσουμε ότι το μοντέλο του Premium/DLC (αρχικά ήταν expansion packs) υπάρχει από το Battlefield 2 και ήταν ανελιπώς παρόν σε όλα τα παιχνίδια της σειράς.

Πώς όμως θα αναπληρωθούν τα κέρδη από το Premium που αποκόμιζε η EA στους προηγούμενους τίτλους; Βλέποντας την οικονομική επιτυχία η οποία προσφέρεται σε άλλους τίτλους λόγω του customization των χαρακτήρων, επί πληρωμή βεβαίως, η EA αποφάσισε να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι όμως καλό για μας αυτό;

Τι έγινε στο Star Wars: Battlefront 2;

Η EA και η DICE είχαν μια μεγάλη αποτυχία μετά την κυκλοφορία του Battlefront 2, την γνωστή υπόθεση των lootboxes. Περιληπτικά οι παίκτες θα χρειαζόταν για να μπορούσαν να παίξουν τους διάσημους ήρωες του Star Wars θα χρειαζόταν είτε να δαπανήσουν πάρα πολύ χρόνο παίζοντας ή να πληρώσουν για lootboxes που μέσα από μια διαδικασία ρουλέττας θα τους πρόσφεραν (ενδεχομένως) πιο γρήγορη εξέλιξη. Η αντίδραση της κοινότητας ήταν άμεση, με αποτέλεσμα η DICE να πάρει πίσω τα lootboxes και να κάνει το ξεκλείδωμα των ηρώων πιο εύκολο. Ποιο ήταν όμως το αποτέλεσμα εν τέλει; Η ανάπτυξη του παιχνιδιού έμεινε πολύ πίσω, αφού πόροι σπαταλήθηκαν στην αναδόμιση του μοντέλου και βέβαια το παιχνίδι δεν αναμένεται να κάνει άλλα κέρδη μέρος των οποίων θα μπορούσε να επενδυθεί σε περαιτέρω ανάπτυξη.

Σίγουρα η EA έχασε σε ένα μεγάλο βαθμό την εμπιστοσύνη των οπαδών της σειράς και δεν ξέρουμε καν αν θα υπάρξει συνέχεια σε αυτή μετά από αυτό το φιάσκο. Αλλά και παίκτες που αγόρασαν το συγκεκριμένο παιχνίδι, ουσιαστικά έχασαν μεγάλο μέρος των χρημάτων τους, αφού το παιχνίδι δεν ανταποκρίθηκε ούτε στις ελάχιστες απαιτήσεις τους.

Και τώρα η σειρά του Battlefield V με τα skins;

Σίγουρα η μη ύπαρξη premium είναι κάτι θετικό για τη σειρά. Αλλά ας δούμε ποια τα αρνητικά της εισαγωγής του customization/skins:

  • Χάνεται η αυθεντικότητα του 2ου ΠΠ και δημιουργήθηκε ένα επίμαχο ζήτημα περί επιβολής “πολιτικής ορθότητας” εκ μέρους των EA/DICE.
  • Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να γίνει ότι έγινε στο Battlefront 2 και η ανάπτυξη του παιχνιδιού να μην είναι επικερδής, με αποτέλεσμα την παύση αυτής.

Ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά όμως.

2ος Παγκόσμιος Πόλεμος και πολιτική ορθότητα

Εδώ έχουμε 2 ζητήματα που αφορούν την όψη του παιχνιδιού. Για πολλούς λόγω του customization χάνεται η αυθεντικότητα μιας μάχης του 2ου ΠΠ, καθώς πολλά από τα skins που έχουμε δει μέχρι τώρα δεν παρουσιάζουν εικόνες που ήταν συνήθεις, αλλά κάποιες εξαιρετικές ή μη υπαρκτές περιπτώσεις. Στον αντίποδα η DICE απάντησε ότι τα skins που υπάρχουν στο παιχνίδι είχαν υπάρξει και στον πόλεμο και ότι δεν θέλουν να παρουσιάσουν μια ακριβή εικόνα του πολέμου, αλλά να εκμεταλλευτούν τις καλλιτεχνικές ελευθερίες που τους παρέχει η δημιουργία ενός παιχνδιού.

Το ζήτημα της πολιτικής ορθότητας έχει ως ένα σημείο της βάσης του την έντονη διαμάχη που παρατηρείται στο πολιτικό σκηνικό των ΗΠΑ. Οι EA/DICE πήραν μια φιλελεύθερη στάση υποστηρίζοντας ότι όλοι θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να παίξουν το παιχνίδι με ένα χαρακτήρα ο οποίος τους εκφράζει, έστω κι αν αυτό έρχεται σε αντίθεση με την ιστορική ακρίβεια.

Από την άλλη πλευρά οι πιο συντηρητικοί κατηγορούν τις EA/DICE ότι προωθούν μια εναλλακτική ιστορική πραγματικότητα με πολιτικούς σκοπούς, ώστε να ριζωθεί με το ζόρι στις συνειδήσεις των παικτών ότι γυναίκες/μη λευκοί συμμετείχαν στο πόλεμο κανονικά και δεν ήταν οι εξαίρεση, όπως γνωρίζουμε ότι ήταν.

Ο μεγάλος κίνδυνος της εγκατάληψης του παιχνιδιού από την DICE

Το Battlefield 1 έχασε περίπου τα 2/3 των παικτών του και το 70% των ωρών παιχνιδιού στους πρώτους 6 μήνες από την κυκλοφορία του (Πηγή: https://bfstats.web-developer.gr/). Εφόσον το μοντέλο που στηρίζεται στα skins βασίζεται στο πόσοι παίκτες παίζουν και πόσο παίζουν το παιχνίδι, είναι εξαιρετικά απίθανο να ήταν επιτυχημένο αυτό το μοντέλο στο Battlefield 1. Αν το Battlefield V, ακολουθήσει την ίδια καθοδική πορεία ενδιαφέροντος από τους παίκτες τόσο νωρίς μετά την κυκλοφορία, ένα φιάσκο σαν αυτό του Battlefront 2 δε θα είναι διόλου απίθανο.

Από την άλλη πλευρά η πίεση αυτή για καλά νούμερα και ενδιαφέρον αρκετά μετά την κυκλοφορία ίσως κάνουν την DICE να επικεντρωθεί σε τομείς του παιχνιδιού που αφορούν το playability δηλαδή το πόσο καλή εμπειρία προσφέρει σε βάθος χρόνου το παιχνίδι στους παίκτες.

Μόνο το μέλλον θα δείξει αν αυτή η αλλαγή θα είναι καλή για το αγαπημένο μας franchise.

Leave a Reply