Το Battlefield 1 και η ομορφοποίηση των games

Στις 21 Οκτωβρίου κυκλοφόρησε το Battlefield 1, το νεότερο μέλος της οικογένειας Battlefield. Στο παρακάτω άρθρο δε θα κάνω ένα review του παιχνιδιού, αλλά περισσότερο μια ανάλυση για το προς τα που κινείται το franchise.

Eye and ear candy

Το Battlefield 1 είναι από οπτικής και ακουστικής πλευράς ένα άκρως εντυπωσιακό παιχνίδι. Η Frostbite αποδίδει εξαιρετικά και για αυτούς που έχουν το απαραίτητο hardware, είναι το πιο όμορφο παιχνίδι που έχει κυκλοφορήσει μέχρι τώρα. Ο ήχος είναι επίσης εξαιρετικός, ρεαλιστικός και σε κάνει να νιώθεις ότι όντως βρίσκεσαι στο πεδίο της μάχης.

Είναι φανερό ότι το developer team έδωσε πολύ βάρος στο πως φαίνεται το παιχνίδι, όπως επίσης ήταν και το δυνατότερο σημείο του marketing της EA κατά την παρουσίασή του. Αυτό βέβαια, όπως είναι φυσικό, αφαίρεσε πόρους από άλλες πλευρές του παιχνιδιού.

Τα class και weapons

Αν και ο αριθμός των όπλων του κάθε class έχει μειωθεί αρκετά, όπως επίσης και το customization, αυτό δεν είναι απαραιτήτως αρνητικό. Αντιθέτως το Battlefield 1 δείχνει να έχει μακράν καλύτερο balance ανάμεσα στα class αλλά και τα όπλα. Κάθε class έχει δικό του σκοπό και ρόλο, καθώς και πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Τέλος η εποχή του almighty medic!

Λιγότερες χειροβομβίδες για να μην υπάρχει spam και να γίνεται πιο χρήσιμος ο support. Το δυνατό στις κοντινές αποστάσεις assault, γίνεται ανίσχυρο πάνω από τα 30 μέτρα και οι medic με τη δυνατότητα heal και revive, δεν έχουν πολλές ελπίδες αν βρεθούν σε close quarter combat.

Τα οχήματα επίσης, είναι αρκετά balanced, κι αυτά με πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Σαφώς βλέπουμε άρματα με πολλά kill, αλλά συνήθως αυτό γίνεται διότι παίζουν επιφυλακτικά και χωρίς να πλησιάζουν τα objectives, μετριάζοντας έτσι την πραγματική τους χρησιμότητα. Από την άλλη τα αεροπλάνα, πρέπει πάντα να έχουν υπόψη τους τα AA stationary τα οποία μπορούν ταχύτατα να τα καταρρίψουν.

Τα map

Τα map δείχνουν υπέροχα, όπως προείπα. Δυστυχώς όμως υπάρχουν και πάλι προβλήματα. Θεωρώ ότι το map design είναι καλύτερο από το Battlefield 4, αλλά και πάλι η μικρή για 64 παίκτες Suez, καθώς και η απόσταση και τοποθέτηση κάποιων σημαιών, όπως στη Sinai desert, είναι μερικά από τα προβλήματα. Γενικά δόθηκε αναμφίβολα πολύ βάρος στην εμφάνιση των map, αλλά όχι τόσο στο gameplay value τους, και το βάθος που μπορεί αυτό να προσφέρει σε ένα game.

Πόσο θα με κρατήσει το Battlefield 1;

Εδώ έχουμε το κυρίαρχο ερώτημα. Το Battlefield 1 είναι αναμφίβολα ένα ευχάριστο παιχνίδι. Έχει τα στοιχεία που αγαπάνε οι βετεράνοι της σειράς, δηλαδή το teamplay και το κυνήγι των στόχων (PTFO). Δυστυχώς όμως λείπουν στοιχεία που θα κρατήσουν τους παίκτες κοντά του για αρκετό καιρό. Αν και προσωπικά δεν ήταν τις αρεσκείας μου, αρκετοί παίκτες ευχαριστιώνταν να ξεκλειδώνουν την πληθώρα όπλων στο BF4 καθώς και να τα κάνουν master. Στο BF2 ήθελε πολύ χρόνο για να καταφέρεις να ανέβεις στα ranks και σίγουρα έτσι σήμαιναν κάτι για το παιχνίδι, πράγμα που καταργήθηκε τελείως στο BF4, ειδικά με τα battlepacks. Ευτυχώς στο BF1, δεν είχαμε την επιστροφή των score boosters.

Επίσης πολλοί χρήστες αναφέρονται στην έλλειψη customization στους servers (knife only, pistol only, no explosives κτλ), πράγμα που εκρεμεί ακόμα, αφού η EA αποφάσισε να ξεκινήσει ένα δικό της server rental program (θα υπάρξει ξεχωριστό άρθρο για αυτό), το οποίο δεν έχει παρουσιαστεί ακόμα και σίγουρα αφαιρεί περιεχόμενο από το παιχνίδι.

Συμπερασματικά, θεωρώ ότι το BF1 θα έχει μικρότερο χρόνο ζωής από τα προηγούμενα Battlefield. Είναι βέβαια άδικο να το συγκρίνουμε με το BF4, το οποίο χρειάστηκε 1,5 χρόνο για να γίνει ουσιαστικά playable και αρκετοί παίκτες άρχισαν να παίζουν μετά από αυτό. Αποτέλεσμα διευρύνθηκε αρκετά ο χρόνος ζωής του, και ακόμα και σήμερα 3 χρόνια μετά την κυκλοφορία τους, το παίζουν καθημερινά κάποιες δεκάδες χιλιάδες παίκτες.

Γιατί η DICE δεν έδωσε περισσότερο βάρος στο replayability?

Η DICE για το Battlefield 1 είχε σαφέστατα περιορισμένους πόρους. Το θέμα από κει και πέρα είναι το πως έγινε η κατανομή των συγκεκριμένων πόρων. Έτσι βάρος δόθηκε στις πρώτες εντυπώσεις που δίνει το παιχνίδι και αυτές είναι η εικόνα και ο ήχος. Στόχος εδώ είναι ο υψηλός αριθμός πωλήσεων σε παίκτες που δεν είναι βετεράνοι της σειράς. Κυρίως παίκτες που θα αγοράσουν το παιχνίδι για να το παίξουν για σύντομο χρονικό διάστημα, μέχρι να αγοράσουν το επόμενο. Δημογραφικά αυτοί είναι παίκτες στις ΗΠΑ και κυρίως σε κονσόλες.

Αποτέλεσμα αυτού είναι οι πόροι που έμειναν για το gameplay και την εμβάθυνση του παιχνιδιού ώστε να κρατήσει περισσότερο ενεργό το ενδιαφέρον, ήταν λιγότεροι. Άλλωστε είναι φανερή η αλλαγή πλεύσης που υπήρξε από το BF:BC2 και έπειτα (ταυτόχρονα με την έλευση της εντυπωσιακής Frostbite), με τη διεύρυνση του κοινού του παιχνιδιού εις βάρος των βετεράνων. Πλέον τα core values του Battlefield πέρασαν σε 2η μοίρα, ώστε να εξυπερετηθούν καλύτερα οι fast-food παίκτες.

Ποιο είναι το μέλλον του franchise;

Κρίνοντας από τους μέχρι τώρα αριθμούς, το Battlefield 1 πρέπει να έχει ξεπεράσει σε αρχικές πωλήσεις το Battlefield 4. Αυτό σημαίνει ότι η συνταγή φαίνεται επιτυχημένη, αν και θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι να ανακοινωθούν τα οικονομικά αποτελέσματα.

Αν όντως αυτά επαληθεύσουν την επιτυχία όσον αφορά τις πωλήσεις, η κίνηση προς το casual κοινό θα συνεχιστεί, αφήνοντας ακόμα λιγότερο χώρο στους βετεράνους της σειράς. Έτσι το franchise θα συνεχίσει να βασίζεται στην ομορφοποίηση και την απλοποίηση του παιχνιδιού, αγνοώντας το βάθος και τη σύναισθηματική σύνδεση του χρήστη με τη σειρά.

Το μόνο αδύναμο σημείο σε αυτή την τακτική είναι η επιθυμία της EA να δημιουργήσει ένα competitive περιβάλλον για τα games της. Ήδη τα FIFA και Madden, έχουν κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ η EA αναζητεί ‘Competitive gaming commissioner’ για το Battlefield. Σαφώς ένα παιχνίδι για να γίνει competitive, οφείλει να προσφέρει βάθος και ανταγωνιστικό gameplay και όχι επιφανειακή και εφήμερη ικανοποίηση.

Εσείς τι πιστεύετε, είναι το Battlefield 1 ένα βήμα μπροστά ή πίσω για τη σειρά Battlefield;

Leave a Reply